Derfor bør webshopejere bruge miljøvenlig emballage i 2020

Derfor bør webshopejere bruge miljøvenlig emballage i 2020

Nye webshops skyder op til højre og venstre på internettet og internethandlen stiger år for år. Mange af de traditionelle fysiske forretninger lider, da de har svært ved, at konkurrere i mod nemheden ved bestilling over internettet.

I en travl hverdag med familie, børn, fritidsaktiviteter, lange arbejdsdage og meget andet, er det simpelthen lettere, at foretage en hurtig Google søgning og shoppe de ting man mangler på en webshop – uanset om det er dagligvarer, tøj eller skønhedsprodukter kan man få det leveret lige til døren, og i mange tilfælde er det fremme dagen efter købet er foretaget.

Den øgede internethandel stiller også øgede krav til de forskellige webshops. Hvordan kan man som webshop differentiere sig fra andre webshops, så kunderne ikke ligger deres varer i kurven et andet sted?
En god idé, er blandt andet at bruge miljøvenlig emballage som Dania Emballage f.eks. fremstiller.

Her finder du vores 3 gode grunde til, at vælge miljøvenlig emballage

  • Miljøvenligt emballage er let, at genbruge for både forbruger og webshop. Derudover et emballagen fremstillet med miljøet for øje og er ofte fremstillet af genbrugsmaterialer. Andre former for miljøvenlig emballage er organisk nedbrydeligt, hvilket betyder at det nedbrydes i naturen uden, at efterlade et skadeligt aftryk.
  • Skil jer ud fra konkurrenterne med den rigtige miljøvenlige emballage. Bæredygtighed er på manges læber og mange forbrugere, vælger først og fremmest de miljøvenlige alternativer. Derfor nytter det heller ikke noget, hvis der bruges traditionel emballage – det vil blot betyde, at kunderne fravælger jer og tilvælger jeres konkurrenter.
  • Styrk jeres CSR profil med den miljøvenlige emballage. En stærk CSR profil, Corporate Social Responsibility, bør være sammensat af forskellige elementer, og et fokus på bæredygtighed og ansvar for miljøet bør indgå her. Miljøvenlig emballage er derfor et oplagt punkt på jeres CSR profil, hvilket vil være med til, at styrke jeres brandværdi overfor kunder og samarbejdspartnere.

Søger du flere spændende artikler om business og marketing, så findes der en masse godt indhold om emnet her: Læs mere om business her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *