Det kan være, at du har travlt i din virksomhed som soloselvstændig. Det kan også være, at du er blevet modnet i dine overvejelser omkring at ansætte en freelancer eller virtuel assistent i din virksomhed.
I denne artikel tager vi et kig på nogle af mange fordele, som der er ved at arbejde sammen med en virtuel assistent, og vi giver dig fem tips, som du kan vælge at bruge og tage ind i dine overvejelser.
De fem gode råd til at arbejde sammen med en online freelancer
1 – Det første råd er, at det kan være en fordel for dig at arbejde sammen med en dansk virtuel assistent i stedet for en fra Asien. Godt nok er asiatiske virtuelle assistenter meget billige, men der vil altid være sproglige udfordringer, for slet ikke at tale om kulturelle udfordringer i udførelsen af arbejdet.
2 – Jo før du kommer i gang med at udlicitere, desto bedre. Det er rigtigt, at det koster penge at få hjælp fra en dansk virtuel assistent. Men dette skulle gerne frigive dig tid, som du kan bruge på at udvikle din egen forretning, så pengene hurtigt tjener sig ind igen.
3 – Det kan være fordelagtigt for dig at arbejde sammen med en virtuel assistent, som har en bred baggrund, men også har erfaring som specialist inden for et felt. På hjemmesiden https://virtuelassistent.dk har man således valgt at specialisere sig indenfor de tekniske felter søgemaskineoptimering (SEO) og webdesign, og så kombineret disse kompetencer med ydelser indenfor virtuel assistance. Det betyder, at en stor del af de opgaver, som du i din virksomhed til dagligt har brug for at løse, kan dækkes, når du får hjælp fra Virtuelassistent.dk.
4 – Hvis ikke du har tiden til at nå det hele i din virksomhed, så bør du udlicitere til en freelancer eller online assistent. I praksis betyder det, at når du betaler for arbejdet, så sparer du i virkeligheden penge i forhold til, hvis du skulle ansætte en ny medarbejder på lønmodtagervilkår. Den virtuelle assistent eller online freelancer arbejder nemlig på projektbasis og som konsulent i din virksomhed. Så det er klart at foretrække i forhold til en formelt ansat lønmodtager, hvor du også skal sætte dig ind i en hel masse regler.
5 – Hvis du søger hjælp til at finde en online assistent eller virtuel assistent, så kan du spørge i dit netværk, om ikke de kender en, som vil kunne hjælpe dig. Du kan også ofte finde diverse opslag på en platform som LinkedIn, hvor danske virtuelle assistenter kommer med gode råd og tips. Og så er det jo bare at tage kontakt til dem. Du kan dog også lave en søgning på Google og finde frem til en samarbejdspartner, der kunne være ideel for dig.
Mulighederne er mange for at aflaste dig selv i din virksomhed og få hjælp til de ting som du selv mangler kompetencerne til.