Hvis du har et mindre firma eller virksomhed, kan det være svært at nå ud til folk. Noget du ofte ser er, at mindre firmaejere bruger deres biler til at reklamere for firmaet. Kører du rundt med et flot logo og måske et sjovt slogan, vil du fange manges opmærksomhed hver dag. Her får du lidt mere indsigt i, hvordan du laver bilreklame.
Foliering er en effektiv løsning
Har du en virksomhed, bør du kunne stå inde for det. Derfor burde der ikke være ben i at sætte en reklame på din bil. Det er nemlig en god måde at promovere på. Tænk over, hvor ofte du ser skrift på en bil, og hvor ofte du læser det. Ser du et sjovt eller klogt slogan, vil du endda typisk læse det op og diskutere det med dine venner.
Det er lige præcis den effekt, du opnår med foliering. I forhold til så mange andre måder at reklamere på, er det smart med gratis reklame med foliering af bil. Det er jo stort set gratis, idet du har bilen i forvejen, og du skal ikke betale nogen for at reklamere for dig. Den klarer du selv.
Selvfølgelig kan det også være en god idé at reklamere online, i radioen og andre steder, men din private personbil er et lige så godt sted at starte, som folk ofte glemmer at tænke på.
Perfekt for en lokal virksomhed
At reklamere på en personbil er en smart strategi til marketing stort set uanset hvilken branche, du agerer inden for. Men særligt hvis du har en virksomhed, der appellerer til en lokal målgruppe kan det være genialt. For eksempel hvis du har en butik eller yder en fysisk service.
Når du kører rundt i det område, hvor du bor og arbejder, vil de, der bor i området, jo se bilen. På den måde sikrer du dig helt automatisk, at reklamen vil ramme de rette. Det er faktisk noget, som er meget værd i reklamebranchen, og som ellers kan være svært at sikre.
Selvfølgelig er det muligt at målrette reklamer ved at indrykke dem i en lokal avis. Men folk er så trætte af at se reklamer i avisen og på Facebook, så det er egentlig friskere og mere originalt at komme kørende med den på bilen. Det er et godt sted at starte med markedsføringen, og bare vent og se, om ikke det bringer kunder i firmaet.