Er du erhvervsdrivende med egen forretning, som du ønsker at tage til det næste skridt, kan der være mange fordele at hente for dig ved at få udviklet en hjemmeside. Mange folk vælger i dag at søge efter information og handle online, når de skal dække et givent behov.
En anden fordel ved online handel er, at din virksomhed ikke er begrænset af antallet af potentielle kunder i dit nærområde, tværtimod kan du med hjemmeside få adgang til kunder i hele landet. Dette giver en skalerbarhed som for over 20 siden var uhørt om.
Mange tror dog fejlagtigt, at hvis de får lavet en hjemmeside, kan de drage nytte af disse skalerbarheder og fordele, men det kunne ikke være længere fra sandheden. Selvom det kan lyde lidt spøjst, er en hjemmeside ikke bare en hjemmeside.
Den afgørende oplevelse
Selvom at den digitale tilstedeværelse har fået øget fokus gennem årene, er der stadigvæk mange erhvervsdrivende der tror, at deres hjemmeside ikke er en ”rigtig” del af deres forretning, men derimod en indtjeningskilde.
Der kan være noget om snakken her, men en hjemmeside er langt mere end bare en facade. Det er din forretning i den online sfære, og ligesom i din fysiske forretning, er det også vigtigt at skabe gode forudsætninger for en god kundeoplevelse på din hjemmeside.
En dårlig kundeoplevelse kan nemlig hæmme din hjemmeside i at hente trafik til sig, men værre endnu, skade din evne til at konvertere og dermed resulterer i manglende salg og indtjening. Faktisk gør en dårlig brugeroplevelse det, at den sender din potentielle kunder væk over til konkurrenter.
Derimod styrker en god brugeroplevelse din forretning, da din hjemmeside vil være mere brugervenlig og fremstå mere troværdigt, hvilket kan anledning til forretningskristiske interaktioner hos den besøgende.
Men hvordan får jeg en god hjemmeside?
Der findes flere forskellige måder, hvorpå du kan få en god og forretnings understøttende hjemmeside. Afhængigt af hvilken type virksomhed du driver, og hvilke funktioner du ønsker, kan det være afgørende at du henter hjælp til webudvikling fra kompetente kræfter.
Det kan anbefales, at du henter hjælp fra professionelle softwarehuse, som har indgående erfaring med webprogrammering og udvikling. På den måde er du sikret bedre kvalitet, en højere oppetid og færre fejl, når du står klar til markedsføring.
Næste skridt: Få ordet ud
Efter at din hjemmeside er på plads i forhold til funktioner, hastighed og brugervenlighed, er næste skridt at kigge på markedsføring i form af:
- Søgemaskineoptimering
- Produkt / service tekster
- Hjemmesidens indhold
- Billeder
- Betalt annoncering
Det er vigtigt, at inden du begynder på at markedsføre dig, får styr på brugeroplevelsen og brugervenligheden på din hjemmeside, da det kan give dig konkurrencemæssige fordele og et godt konkurrencekraftigt fundament.