I dag er der rigtig mange forskellige muligheder når det kommer til reklameartikler og reklametryk. I det nedenstående vil vi gennemgå nogle af de mest væsentlige, samt hvad disse kan bruges til. Når du skal have lavet tryk på reklamer anbefaler vi desuden at der laves god research i forhold til pris og kvalitet. Der er rigtig mange forskellige virksomheder der tilbyder reklameartikler (f.eks. keyhanger med logo, visitkort eller lign), fordi det er blevet så nemt at trykke det.
Men det er vigtigt at man vælger en virksomhed der gør det ordentligt – og kan være med hvor prisen er sjovest (dvs. i den lavere ende).
Lidt om de forskellige muligheder i dag
Visitkort & Bonuskort: Disse små papir-kort er virkelig nemme at anvende. Kunderne kan få fat i et par til at dele med venner, og du kan uddele dem ud på udstillinger, faglige møder og endda sociale begivenheder. Når du afleverer dit visitkort, skal du oprette et personligt forhold, husk det. Loyalitetskort er omkostningseffektive incitamenter, der tilskynder virksomheder og opbygge fans. Vælg et salgsfremmende element eller beklædning, til at belønne kunder, når de før har købt hos dig – så de køber hos dig igen.
For en mere imponerende udseende af kortene, benyt et blankt materiale/papir/pap.
Plakater og bannere: Stor-format grafik får opmærksomhed og giver dig mulighed for at vise produkter eller annoncere et specialtilbud eller kampagne.
Brochurer og Flyers: Selv i denne digitale og mobile/smartphone tid er disse (mere old school) formater stadig rigtig gode og vigtige markedsføring værktøjer. Brochurer og flyers er vigtige som en måde at præsentere dine oplysninger hurtigt og minde dine kunder om dine produkter og tjenester. Du kan bruge disse materialer i direkte traditionelle marketing kampagner (hvis du altså stadig laver denne form for marketing. Men især ved events, maesser, arragementer, konferencer og lign. er de rigtig gode.