Når det kommer til at brande ens firma, er der forskellige steps for at få et stort klientel. Først og fremmest skal der laves reklamer, så folk ved at man eksisterer. Det er bevist at man ikke vælge at købe et produkt, eller service, efter at have set reklamer én gang. Der skal derfor de der hedder retargeting til. Det vil sige at hvis en person har set ens reklame før, på sociale medier for eksempel. Så vil reklamer for det samme firma blive ved med at vise sig for den specifikke person. Det er et vigtigt redskab for at tiltrække kunder, i det at de bliver med at blive udsat for firmaets tilstedeværelse, så hvis de har brug for den service, som det firma tilbyder, så vil den udsatte person ringe det firma op.
NC Gulve som eksempel
NC Gulve er et firma, der står for enhver service af vedligeholdelse og reparation af gulve. Det er alt fra gulvafslibning til lakbehandling. De holder til ovre på Sjælland, og har mere end 500 tilfredse kunder, samt hurtig levering på tilbud til alle deres services. Når det kommer til branding af deres services på sociale medier, skal man først finde demografien af deres kunder. Hvis man siger at det er en mand mellem 35 og 40 år kan man reklamere specifikt til mænd på Sjælland mellem 35 og 40 år. Hvis disse mænd så ser denne annonce og klikker på linket, selvom de ikke har brug for en gulvservice, vil en retargeting reklame over en længere periode, blive ved at komme op på hans feed. Når han så en dag har brug for en gulvservice, vil han havde set denne reklame så mange gange at det åbenlyse valg ville være at ringe til NC Gulve og få et tilbud.