Der er mange måder at markedsføre dig til dine kunder i dag. Og der kommer hele tiden nye til. En metode, som bliver mere og mere populær er af dit produkt eller en vareprøve til firmaer eller personer i din målgruppe.
Online marketing vs. fysisk oplevelse
De seneste år har online marketing været det nyeste. Den marketingsmetode som skulle forstås og sættes i værk. Men ligegyldigt hvor meget du skriver om et produkt online, så er det umuligt at give fornemmelsen af at stå med det i hånden. At mærke det. Og mange firmaer har ikke en fysisk adresse, hvor produktet kan fremvises. Derfor kan pakkeforsendelse, f.eks. med en vareprøve, være en måde at give dine kunder den unikke oplevelse, som netop dit produkt står for.
Indholdet af din forsendelse
Den forsendelse du sender, kan være en smagsprøve. Eller en prøvepakke med et udvalg af dine plejeprodukter. En forsendelse kan også indeholde duftprøver. Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad du kan bruge pakkeforsendelse til.
Pakkeforsendelse og din kundes oplevelse
Når du benytter forsendelse af pakker som marketing, giver du din potentielle kunde en helt unik oplevelse af netop dit produkt. Vedkommende får ikke bare en fornemmelse, men en oplevelse af hvad det vil sige at købe fra dig. Jo mere information vi har, jo tryggere er vi ved at tage en beslutning. Pakkeforsendelse kan give netop din kunde det sidste skub til at tage beslutningen om køb af dit produkt.
Er pakkeforsendelse noget for dig og din virksomhed?
Forsendelse af vareprøver og lignende kan være en meget effektiv markedsføringsmetode for nogle virksomheder, og slet ikke virke for andre. Har du et fysisk produkt, er det nemmere at lave en forsendelse på, end hvis du sælger viden. Der er kun en måde at finde ud af, om det vil fungere for dig. Prøv det af.
Hvad skal du overveje inden du laver en pakkeforsendelse?
Indholdet er naturligvis essentielt. Er det lækkert, informativt og retvisende? Men det er også vigtigt, at du vælger det rigtige firma til forsendelse af dine pakker. Og her er der 3 faktorer, som er vigtige for både din og din kundes oplevelse.
- Passer pakkefirmaet godt på din forsendelse
- Hvor hurtigt kan din forsendelse nå frem
- Og naturligvis pris. Skal du sende mange pakker, til potentielle kunder, så kan det hurtigt løbe op
Jeg er ny her. Jeg har forstået det sådan at ankerlinket skal sættes ind 1 gang pr ankertekst. Lad mig endelig vide, hvis det ikke er korrekt.